Ар Нуво
Германа Обриста, "Удар бича", вишивка золотим шовком по вовні, 1895
із кн. С. А.Стерноу
Ар Нуво
Віктор Орта, сходи в особняку "Тасселя", 1892-1893
із кн. С. А.Стерноу
Ар Нуво
Віктор Орта, їдальня в особняку "Сольве", 1899-1900
із кн. С. А.Стерноу
Ар Нуво
Луїс Комфорт Тиффани, вітраж з особняка "Тассел", 1892-1893
із кн. С. А.Стерноу
Ар Нуво
Емиль Галлі, ліжко з метеликами, 1904
із кн. С. А.Стерноу
Ар Нуво
Ежен Валлен, їдальня, 1900
із кн. С. А.Стерноу
Ар Нуво
Чарл Рени Макінтош, стілець Argyle, 1897
оригінал: www. tribu-design. com
Ар Нуво
Рихард Римершмид, стілець, 1899
із кн. С. А.Стерноу

Терміном "Ар Нуво" позначають елегантний, багатожанровий стиль, що процвітає з початку 1880-х років аж до першої світової війни. Його народження ознаменувало настання століття великих змін у мистецтві, коли в житті вже міцно затвердилося століття машин, і на овний хід ішла промислова революція. Мир стрімко розвивався, однак в області мистецтва ці зміни відбувалися набагато повільніше. Художники й дизайнери виступали проти засилля "історизму", коли численні стильові запозичення з культур самих різних історичних епох змішувалися в повнісіньким "викторианских" віталень. Поява впливового середнього класу привело до росту попиту на витончені речі. машинне століття було здатно наситити цей попит товарами масового виробництва; однак тиражування краси привели до нерозбірливості й несмаку. У пошуках нових рішень нещадно експлуатувалися все без винятку історичні періоди, спостерігалися нескінченні повернення до старих стилів: класичному, готичному, ренесансу, барокко або стилю Людовика ХV.
Незадоволені навколишнім життям і ситуацією в мистецтві, коли вже не доводилося говорити про існування єдиного напрямку, зачинателі нового руху ставили перед собою завдання створення великого стилю. Зусиллями художників, архітекторів і критиків свідомо, цілеспрямовано формувався новий, що не покладається на зразки минулого, стиль. Створений стиль містив у собі цілком виразну програму загальних естетических перетворень, що може бути представлена як ідея створення прекрасного
Новий стиль виник майже одночасно в багатьох європейських країнах і одержав різні назви. Найчастіше вживалися терміни "модерн" (сучасний) і "Ар Нуво" ( у перекладі із французького "l'art nouveau" буквально "нове мистецтво"). У Франції також використовувалися терміни "метро", "стиль Гимара" - по ім'ю архітектора Гектора Гимара, автора унікального дизайну входів у паризький метрополітен. У Бельгії новий стиль називали також "стилем Орта", по ім'ю архітектора Віктора Орта, чиї зрілі роботи являють собою яскраву ілюстрацію класичного варіанти Ар нуво. Використовувалися також терміни "стиль 1900 року", "стиль ліній", "стиль хвиль", "студио" і навіть такі глузливі назви як "вермішель", "вугор" і ін. У Німеччині цей був "Югендстиль", в Італії - "квітковий стиль" або "Ліберті", від однойменної назви лондонського універмагу Артура Ліберті. В Австрії використовувався термін "сецессион", за назвою групи Sezession, створеної в 1897 році Ввене.
Стилістичною особливістю Ар Нуво стала відмова від прямих ліній і кутів на користь більше природного плавного руху вигнутих ліній. Стильова оригінальність Ар нуво базувалася на орнаментальної волнистости ліній природних форм рослинного й тваринного миру. Лінії Ар нуво часто нагадують танцюючі, хвилясті арабески, перейняті органічною енергією й життєвою силою рослин
Фірмовим знаком лінії Ар нуво стала знаменита вишивка Германа Обриста "Удар бича" на портьєрі 1895 р. Спочатку робота називалася "Альпійські фіалки", але коли якийсь критик зрівняв скажені рухи стебла рослини з "лютими вигинами бича, що обрушується,", народився термін "удар бича", що незабаром став фірмовим розчерком стилю Ар нуво.
Інший особливість нового стилю стало прагнення архітекторів і художників створити єдиний синтетичний стиль, у якому всі елементи архітектурного об'єкта, оздоблення його інтер'єрів були б зв'язані в єдине художнє ціле. У джерел концепції естетического синтезу - ключового понять нового стилю - стояв Вільям Моррис (1834-1896), англійський ремісник, художник, поет і соціаліст. Відкрив миру художні й філософські трактати мистецтвознавця Джона Рескина, що, опираючись на естетический принцип єдності Краси й Добра, затверджував, що предметне оточення суспільства свідчить про його моральний стан. Свій будинок Моррис разом із друзями-художниками намагався перетворити в сукупний добуток просторових мистецтв, гармонічне середовище, що послужить матрицею ідеальних людських відносин, облагородженого мистецтвом способу життя.
Жизнеустроительний експеримент Морриса повторив бельгійських майстер модерну Генрі Ван де Вельде, що побудував для себе особняк "Блуменверф", для якого він не тільки спроектував всі елементи, від столових приладів до дверних ручок, але й розробив ескізи одягу для всієї родини
Принцип художньої єдності всіх елементів предметно-просторового середовища надавав кожному проекту разючу цілісність і художню завершенность. Ар Нуво був не тільки новим стилем - він був новим світоглядом, що синтезував всі види мистецтва й ценили ремісника й архітектора також високо, як художника й скульптора
Джерело ідей для художників ар нуво була природа. Найпоширенішою темою стали бутон (символ появи нового життя) і екзотичні рослини з довгими стеблами й блідими квітками. перевага віддавалася ліліям, латаття, ірисам і орхідеям. У великій моді були образи жінок з неимоверно довгими, струмливими волоссями. Прекрасно піддавалися стилізації яскраві й граціозні комахи й птахи - бабки й метелика, павичі й ластівки. Природна декоративність Ар нуво сприяла його застосуванню в різних жанрах. У період найвищою популярністю він використовувався для прикраси практично кожного мислимого предмета споживання ручної роботи й масового тиражу, також фасадів будинків і оформлення інтер'єрів багатьох магазинів, ресторанів і приватних особняків.
Яскравим прикладам дизайну в стилі ар нуво є интерьерні роботи бельгійців Віктора Орта й Генрі Ван де Вельде, інтер'єри й меблі фантастичних будинків іспанця Антонио Гауди, оформлення інтер'єрів в особняках архітектора Ф. О.Шехтеля; ґрати паризького метро й меблі Гектора Гимара, інтер'єри, ґрати й меблі в Мюнхені Августа Енделя, Берхарда Панкока; вітражі роботи Луїс Комфорту Тиффани; виробу зі скла й меблі Ежена Галлі, меблі французких дизайнерів-мебельників Луи Мажореля, Віктора Пруве, Ежена Валлена, Жака Грубера й др.
На іншому принципі будували пошук майстра "школи Глазго", очолюваної Макінтошем і представники "Віденського Сецессиона". Вони створювали більше стриманий різновид ар нуво.
Стильова своєрідніість, що школа Глазго принесла в Ар нуво, характеризувалося чистою геометрією форм у сполученні із криволінійністю поверхневих декоративних елементів. Будинку, інтер'єри й меблі, створені по проектах Чарльза Рени Макінтоша, багато в чому передбачили прямокутну функціональність модернізму 20-х років
Чиста геометричность стилю Глазго зробила вирішальне значення на розвиток Ар нуво в Австрії й Німеччині. Варіант Ар нуво Віденського Сецессиона, хоча усе ще замішаний на декоративності стилю, уже був готовий кинутися назустріч прощеним геометричним лініям модернізму. Подібним чином Ар нуво в Німеччині, де він більше відомий під названиме "югендстиль" (молодіжний стиль), швидко скидав із себе окови 19 століття й рухався до модернізму. Майстрами Віденського Сецессиона були Отто Вагнер, Йозеф Марія Ольбрих, Йозеф Хофман. У Німеччині - це Петер Беренс, Отто Екман, Рихард Римершмид.
Пізній модерн усюди випробовував наростаючий тиск раціоналістичних тенденцій і тяжіння, що відновило, до "неминущих цінностей" упорядкованої форми. Книга Василя Кандинского "Стосуючись духовності мистецтва" (1911) стала воістину програмним документом раннього модернізму, що призивав до розриву зі спадщиною минулого, до розриву із природою, до виключення з мистецтва всього натурального. Пізній модерн перехідним етапом до нових стильових напрямків початку 20 століття - арт деко, функціоналізму, на основі яких, у свою чергу, виросла філософія формоутворення сучасного дизайну

За матеріалами:
«Арт Нуво. Дух прекрансой фантазії», Сюзанна А. Стерноу
«Історія дизайну», тім 2, С. Михайлов
"Історія архітектури. Утопії й реальність" в 2-х томах, А. В.Иконников

Еще про ремонт:
ліжко "Боксерський ринг", група "Мемфіс", 1981 стілець "Sheraton", Роберт Вентури, 1984 крісло "Як високе місяць", Широ Курамата, 1986 крісло "Miss Blanche",
Дитяче крісло з ламинированного картону, Петер Мурдок, 1963 Пневматичне крісло "Sacco", Джонатан Де Пас, Донато Д'урбино, Паоло Ломази, 1968 Див
Германа Обриста, "Удар бича", вишивка золотим шовком по вовні, 1895 із кн. С. А.Стерноу Віктор Орта, сходи в особняку "Тасселя", 1892-1893 із кн. С.
Состав групи 1981 року в Tawarayua - на боксерському ринзі або подіумі для сидіння й лежання, Masanori Umeda, 1981 оригінал: www. designmuseum. org книжкова шафа Cas
система канцелярських меблів "Номос", Норман Фостер, 1987 шафа-контейнер, Матео Тун, 1985 До кінця 70-х років постмодерністська культура поши
Клемент Руссо, пари стільців, палісандр, акуляча шкіра, слоновая кістка й перламутр, 1925 Елиель Сааринен, інтер'єр, 1929-1930 Ейлен Грій, софа

Мастерам и Умельцам

Квітники й клумб своїми руками

Строительные советы 23703
Як прекрасно мати свій сад, квітник і газон, що може бути краще, ніж вийти ранком у сад, і набратися від нього сил, енергії й бадьорості перед трудовим днем.…

Гойдалка на дачі своїми руками

Строительные советы 22186
Хто не мріяв посидіти на гойдалці у своєму власному саду, мрійливо погойдуючись, і дивлячись на безхмарне небо або на зірки. Але ж це так легко влаштувати,…

Квадратный метр. Нет идеи – есть идея